2 Mayıs 2012 Çarşamba

BOL ÇİKOLATALI DEV KURABİYELER

  
        1 Mayıs günü resmi tatilden dolayı evde olunca birşeyler yapmadan duramadım tabi , önce tatlı birşeylerden başlamak istedim. Arşivimden ''Yasemin Mutfakda'' nın sitesinde gördüğüm ve harika olduğuınu düşündüğüm kurabiyeleri seçtim. Yaparken tarifteki tepsiye yerleştirme bölümüne dikkat etmediğim için ilk tepside zorluk yaşadım kurabiyelerimi keserek ayırmam gerekti ama 2. tepside tecrübe sahibi oldum. Tepsiye yerleştirme aşaması çok önemli , eğer büyük yapacaksanız bir tepsiye 5 - 6 adetten fazla yerleştirmemeye mutlaka dikkat edin. Ve bence mutlaka deneyin. :)) Tam sevdiğim ve hep hayal ettiğim gibi muhteşem lezzetli kurabiyeler. Şu an bunları yazarken bile gidip 1 tane daha yemek istiyorum :))

MALZEMELER:
  • 160 gr bitter çikolata
  • 100 gr tereyağ yada yumuşak margarin
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çimdik tuz
  • 2 yumurta
  • 2 tatlı kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 1 su bardağı iri parçalar halinde fındık

YAPILIŞI:
  • Bitter çikolata ve tereyağını bir sos tenceresinde eritip soğumaya bırakıyoruz.
  • Yumurta , şeker ve tuzu bir karıştırma kabında krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  • Bu karışıma erittiğimiz çikolatayı ekleyip iyice çırpıyoruz.
  • Un , kabartma tozu , vanilya ve kakaoyu da ekleyip çırpıyoruz.
  • Damla çikolata ve fındık içini ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz.
  • Eğer dev gibi kurabiyeler istiyorsanız bir yemek kaşığı ile daha küçün istiyorsanız tatlı kaşığı ile yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralarında mutlaka en az 10 cm boşluk bırakarak yerleştiriyoruz. (Ben bu kadar büyük olacaklarını tahmin etmediğim için ilk tepsiyi biraz az aralıklı yerleştirdim, kurabiyelerim birleşip kek gibi oldu ama 2. tepside düzgün yapabildim.)
  • Önceden ısıttığımız 180 dercelik fırında üstleri çatlayana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkardığınızda parmağınız kurabiyeye batsın ama kurabiyeler çok yumuşak yada çok sert olmasın. Fırından çıkınca durdukları yerde de sertleşiyorlar.

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder