28 Mayıs 2012 Pazartesi

BULGUR PİLAVI

        

        Kuru fasulyeyi çocukluğumdan beri pilavsız yiyemem. Neden bilmiyorum sade kuru fasulye yiyemiyorum mutlaka yanında pilav olmalı. Annemin yapıp verdiği kuru fasulyenin yanına da pirinç pilavu yapacaktım ki pirinci almak için erzak dolabıma bakarken pilavlık bulgur gözüme çarptı ve evlendiğimden beri bulgur pilavı yapmadığımı farkettim , hemen kolları sıvadım kuru fasulyanin yanına biberli bulgur pilavı yaptım. İşte benim bulgur pilavım.

MALZEMELER:
  • 1,5 su bardağı pilavlık bulgur
  • 1 adet kırmızı biber
  • 2 adet çarliston biber
  • 2 adet domates
  • 1 adet soğan
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı domates suyu yada 1 yemek kaşığı salça
  • nane
YAPILIŞI:
  • Soğanları yemeklik doğrayıp sıvıyağ ile kavuruyoruz.
  • Üzerine küçük doğranmıi kırmızı biberleri ekleyip 1 - 2 dakika kavurduktan sonra yine küçük doğradığımız çarliston biberleri ekleyip birlikte 4 - 5 dakika pişiriyoruz. 
  •  Domates suyunu ve bugurlarımızı atıp karıştırdıktan sonra üzerine 3 su bardağı su ekleyip pişmeye bırakıyoruz.
  • Pilav suyunu çekince küçük doğranmış domateslerimizi ve naneyi de ekleyip karıştırıyoruz ve ocağın altını kapatıyoruz.
  • 5-10 dakika demlendikten sonra afiyetle yiyebilirsiniz. 

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder