8 Mayıs 2012 Salı

TAVUKLU KABAK SANDAL


       Kabak çoğu insan tarafından pek sevilmez ama benim patlıcandan sonra en sevdiğim sebzelerden biridir. Sadece haşlanmış kabağı üzerine tuz dökerek bile yiyebilirim. Tavuklu kabak sandalıda uzun zamandır yapmak istiyordum yine 1 Mayıs resmi tatilini fırsat bilerek hazırladım. Aslında çok kolay , öyle saatlerce mutfakta kalmanız uğraşmanız falan gerekli değil. Aynı zamanda çok sağlıklı olduğunu düşünüyorum , diyet yaparkende menülerinize rahatlıkla koyabilir pişman olmadan yiyebilirsiniz.

MALZEMELER:
  • 4 adet kabak
  • 400 gr tavuk göğsü
  • 3 adet taze soğan
  • 1 adet taze sarımsak
  • 1 adet kırmızı biber
  • 2 adet çarliston biber
  • 1/2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • tuz
YAPILIŞI:
  • Geniş bir tencereye kabakları üzerini geçecek kadar su ve tuz koyarak biraz yumuşayana kadar haşlıyoruz. Çok yumuşamasın parçalanır ve üzerine koyacağımız harcı taşıması zor olacaktır.

  • Başka bir tencerede yağ ile birlikte taze soğan ve sarımsakların beyaz kısımlarını 1 - 2 dk kavuruyoruz.
  • Üzerine küçük doğradığımız tavuk göğüs etlerini atarak rengi beyazlaşana kadar kavuruyoruz.
  • Yine küçük doğradığımız kırmızı , yeşil biberlerimizi ve tuz ekleyip pişiriyoruz. 


  • En son ocaktan almamıza yakın taze soğan ve sarımsağı yeşil kısımlarını içine atarak 1-2 dk pişirip ocağın altını kapatıyoruz.
  • Haşlanan kabakları bir fıtın kabına alıp sandal şeklinde açıyoruz. (ben içinden çıkan parçaları bir kaseye koyup mücver yaptım)
  • Kabakların içine tavuklu harcımızı paylaştırıyoruz.
  • Başka bir tencerede 1 yemek kaşığı sıvıyağ , 1 yemek kaşığı un ve süt ile beşamel sos hazırlayıp kabaklarımızın üzerine birer kaşık paylaştırıyoruz.
  • Fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • İsterseniz üzerine kaşar peyniri rendeside ilave edebilirsiniz.

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder