18 Mayıs 2012 Cuma

YAZ KÖFTESİ


      Eşimle birlikte patlıcanı çok sevdiğimizi daha önce söylemiştim. Yaz da geldi bol bol patlıcan tüketmek hoşumuza gidiyor. Geçen akşam kardeşim bana gelecek diye dipfrizden çıkardığım köfteler vardı dolabımda. Sorumsuz bir kamyon sürücüsünün Cuma günü İstanbul trafiğini kabusa çevirmesi sonucu planlarımız değişti ve ben kardeşime gittim. Bu durumda köftelerim dolapta kaldı. Bende eve dönünce köfteleri sulu yapmaya karar verdim , çok sevdiğimiz içinde yemeğe patlıcanda ekledim.

MALZEMELER:
  • 2 adet patlıcan
  • 2 adet çarliston biber
  • 2 adet domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 10 adet köfte (ben hazır köfte kullandım , 250 gr kıyma , yumurta , tuz , karabiber ve ekmek içi ile siz kendi köftenizi hazırlayabilirsiniz.)
  YAPILIŞI:
  • Önce yağsız , teflon tavayı kızdırıp köftelerimizi ızgara yapar gibi pişiriyoruz.
  • Patlıcanlarımızı alaca soyup , 1 er parmak yuvarlak dilimler kesiyoruz. Bir kasede 1 yemek kaşığı yağ ve tuz ile karıştırıp, yine yağ koymadığımız teflon tavada pişiriyoruz.atlıcanları ocaktan alınca aynı tavada biberlerimizi ardındanda yine yuvarlak kestiğimiz domatesleri pişiriyoruz.

  • Bir tava yada tencerenin en altına patlıcanları üzerine köfteleri üzerine domates ve biberleri diziyoruz.

  • Salçamızı ılık su ile karıştırıp , tencereye ilave ediyoruz ve kısık ateşte kaynayana kadar pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder