23 Mayıs 2012 Çarşamba

TAVUK KÖFTESİ


           Canım epey zamandır tavuk köftesi yapmak istiyordu. Yalnız burdaki dikkat çeken nokta yemek değil yapmak istemem :)) Tavuk köftesini çok yemişliğim yoktur , yapma konusuna gelince hiç yapmaadım. 23 Nisanda resmi tatilden dolayı evdeyken fırsat bu fırsat dedim yapmaya karar verdim. Çok tarif araştırmıştım hepsi aşağı yukarı aynıydı , bende kendi kafama göre bir tarif uyguladım .Aslında bence içinde maydanozda mutlaka olmalıydı ama evde kalmadığı için ben koyamadım ,  bir dahaki yapışımda mutlaka ekliyeceğim . Buyrun bakalım tarifime :)

   Bu arada kardeşim benden sürekli tatlı birşeyler yapıp eklememi istiyor. En kısa zamanda mutlaka ekleyeceğim.

MALZEMELER:

  • 400 gr tavuk göğüs eti
  • 1 adet küçük soğan
  • 6 adet taze soğan
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı galeta unu
  • 1/2 çay kaşığı kimyon
  • 1/2 çay kaşığı köri
  • tuz , karabiber
YAPILIŞI:
  • Tavuk göğüs etini rondo dan geçirip kıyma haline getiriyoruz.
  • İçine diğer malzemelerimizi koyup yoğuruyoruz.
  • İstediğiniz büyüklükte köfteler yapıp buzdolabında en az 1 - 2 saat dinlendirin. Ben hemen yemeyeceğimiz için hazırladığım köfteleri dipfrize koydum.

  • Köfteleri  yağlanmış fırın tepsisine dizerek önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 20 - 25 dk pişirin.
  • Ben yanında biberde yaptım tavsiye ederim.

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder