1 Aralık 2012 Cumartesi

ETLİ NOHUT

  Nohut yemeğini oldum olası çok severim . Kuru fasulye  , mercimek bütün bakliyetlar güzeldir , severim hepsini ana nohutun yeri bir başka bende. Bakliyatlar içinde en asil olanı bence , yemesi güzel , pişirmesi güzel , görüntüsü güzel. Genelde tavuklu yapmayı severim nohutu ama bu sefer etli yapmak istedim. Açıkçası kendim yaptım diye söylemiyorum çok güzel oldu yemeğim , güveç gibi.



MALZEMELER:
  • 3 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 kase iri doğranmış dana eti
  • 2 adet havuç
  • 2 adet biber
  • 1 adet soğan
  • 2 yemek kaşığı ev salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
YAPILIŞI:
  • İri doğranmış dana etlerimizi düdüklü tencerede pişiriyoruz.
  • Başka bir tencerede yemeklik doğradığımız soğanları yağ ile kavuruyoruz.
  • Üzerine yuvarlak doğranmış havuç ve biberleri ekleyip biraz yumuşamasını bekliyoruz.
  • Sebzeler hafif pişince salçayı ilave ediyoruz.
  • Hepsini birlikte karıştırıp haşlanmış etlerimizi ve nohutlarımızı ilave ediyoruz.(ben nohutları haşladığım su ile birlikte dondurucuda sakladığım için , suyu ile birlikte ekliyorum nohutları tencereye bu sebeple dışarıdan su eklememe gerek kalmıyor. sizin nohutunuz sade ise bu aşamada tencereye su eklemeniz gerekiyor )
  •  Bütün malzemeleri karıştırıp tencereyi kaynatıyoruz. Kaynayınca altını kısıp 10-15 dakika pişirip altını kapatıyoruz.

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder