7 Aralık 2012 Cuma

ÇERKEZ TAVUĞU (YALANCI )

       
          Şimdi sizi tozlu raflardan çıkan eski bir tarif ve fotoğrafı ile buluturuyorum. Kurban Bayramın 4. günü annemler bize yemeğe geldiler. Onlar için hazırladığım menü de vardı çerkez tavuğu.  Herkes parmaklarını yedi. Gerçi bende çok beğendim ama kendim yaptım diye çok övmek istemedim :)) Ama allahtan tadına bakan herkes çok beğendi de övgüler üst üste geldi. Yani hak etiim ne yalan söyliyim. :))

MALZEMELER:
  • 200 - 250 gr tavuk göğüs eti
  • 4 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 3 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı tavuk suyu
  • tuz
  • kırmızı toz biber
  • sıvıyağ
YAPILIŞI:
  •  Tavuk göğsümüzü haşlayıp ılınınca ince ince didiyoruz.
  • Cevizimizi rondo da çok küçük olmayacak dişe gelecek şekilde çekiyoruz.
  • Bir kapta yoğurt , sarımsak ve tuzu karıştırıp sosunu hazırlıyoruz.
  • Tavuk göğsü , ceviz ve tavuk suyumuzu elimizle iyice birbirine geçene kadar sıkarak karıştırıyoruz.
  • Tavuklu karışımı yoğurtlu sosumuza ekleyip karıştırıyoruz.
  • Arzuya göre kırmızı toz biberi yağ da kavurup üzerine dökebilirsiniz.

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder