30 Ağustos 2012 Perşembe

KIYMALI VE BİBERLİ SİMİT POĞAÇA

   

      Bu tarifi '' lezzetibol'' da gördüğümde gerçekten çok hoşuma gitti , ağzımın suyu aktı desem yeridir. İlk fırsatta yapmak için tariflerimin arasına kaldırdım. Geçen cumartesi de kahvaltıya misafir alma programım olunca menümün en başında yerini aldı. Mayalı hamur çok sık yaptığm birşey olmadığı için yapabilirmiyim yapamazmıyım endişesiyle ne olur ne olmaz diye bir de yufka aldım marketten, beceremezsem hemen bir börek yaparım diye. Ama çok kolay oldu yufkayı dolaptan çıkartmama gerek kalmadı :)) Ayrıca kendim yaptım diye söylemiyorum geçekten çok güzel oldu.  Hem görüntüsü hem lezzeti ile masanın baş tacı oldu.

MALZEMELER:
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 su bardağından bir parmak eksik ılık süt
  • 50 gr oda sıcaklığında tereyağ (ben margarin kullandım)
  • 1 paket instant maya
  • tuz
 iç malzeme;
  • 250 gr kıyma
  • 1 adet soğan
  • 3-4 adet kırmızı biber
  • 6-7 adet çarliston biber
  • sıvıyağ
  • tuz, karabiber, pul biber, kırmızı toz biber
üzeri için ;
  • 1 adet yumurta sarısı
  • çörekotu
YAPILIŞI:
  • Hamur malzemelerini derin bir kapta karıştırarak ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.
  • Üzerini nemli bir bez ile örtüp 45 dk. mayalandırıyoruz.
  • Bu esnada poğaçanın iç malzemesini hazırlıyoruz. Tavada kızdırdığımız sıvıyağın üzerine yemeklik doğradığımız soğanı ekliyoruz. 2-3 dk. piştikten sonra kıymayı ekleyip kavuruyoruz.
  •  Kıyma kavrulduktan sonra doğradığımız biberleri ekleyip 2-3 dakika birlikte piştikten sonra ocaktan alıyoruz. 
  • Ocaktan alınca baharatları ekleyip biraz dinlendiriyoruz.
  • Bu arada mayalanan hamuru tezgaha koyup üzerini biraz unlayarak açıyoruz. 
  • Hazırladığımız iç malzemeyi bütün hamura yayıp rulo şeklinde sarıyoruz.
  • Sardığımız hamurun her iki ucunu birleştirip simit şekli veriyoruz.
  • Tepsiye aldığımız poğaçanın üzerine bıçak ile dilimler halinde kesikler atyoruz.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu ekledikten sonra yine 45 dk. mayası gelsin diye bekletiyoruz.
  • Önceden ısıtılmış 180-200 derecelik fırında pişiriyoruz.


AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder