22 Ağustos 2012 Çarşamba

ET SOTE


Evettt...

    Uzun bir aradan sonra yine burdayım .Çok özlemiştim bloğumu , hergün bakıyordum ama güncelleyemedim bir türlü. Elimde olmayan sebepler ile bloğumdan çok ayrı kaldım. Önce laptopumun ekranı kırıldı açamadım ,iş yerindede ilgilenemedim bloğumla bu aralar yoğun günler geçirdiğim için. Ardından bayram da çıkan ani Giresun gezimiz falan derken ancak kendime gelebildim. BU arada eşimde doğum günü hediyesi olarak yeni laptopumu alınca deymeyin keyfime. Hemen başlıyorum büyük bir hızla bloğumu güncellemeye. :)

    Geçelim et sotenin tarifine ;

MALZEMELER:
  • 400 gr dana kuşbaşı
  • 2 adet kırmızı biber
  • 5-6 adet çarliston biber
  • 2 adet domates
  • tuz, karabiber, kekik, pul biber
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ

YAPILIŞI:
  • Etimizi düdüklü tencerede pişiriyoruz.
  • Başka bir tencerede yada derin bir tavada yağı kızdırıp düdüklüde pişirdiğimiz etimizi ilave ediyoruz.
  • Biraz piştikten sonra iri doğradığımız kırmızı biberleri atıp biraz yumuşayınca üzerine yine iri doğradığımız çarliston biberleri ilave ediyoruz.
  • Biberler piştikten sonra yemeği ocaktan almaya yakın iri doğranmış domatesleri ekleyip 1-2 dakika piştikten sonra altını kapatıyoruz (domatesler ezilimesin diye)
  • En son olarak baharatları ilave ediyoruz. (baharatları yemeye en son atmamızın sebebi eti sertleştirip acıtmasın diye )

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder