3 Temmuz 2012 Salı

ŞEKER HAMURLU KURABİYE DENEMESİ VE TARÇINLI KURABİYE

   
   Butik ürüler yapan blogları gezerken hep çok heves etmiştim şeker hamurlu kurabiyeler, pastalar , cupcakeler yapmaya. İlk şeker hamurlu pastamı 2 yada 3 sene önce doğumgünüm için kardeşmle birlikte yapmıştık. Neredeyse bütün gün uğraşmıştık ama çok güzel bir görüntü çıktımıştı ortaya , yorgunluğumuza değmişti. Marsmallow şekerlerden yapmıştık şeker hamurunu pembe ve beyaz , ozaman gıda boyası falan yoktu evde. O pastanın resmi bir yerlerde vardı ama bulamadım şimdi , burda sizinle paylaşmak için.

    Her zaman tekrar yapmak istemiştim ama hiç fırsatım olmadı. Ama artık karar verdim zaman buldukça farklı denemeler yapacağım. Bu haftasonu da ilk deneme ile başladım. Bence kurabiyelerim muhteşem oldular. Tabi daha malzemelerim çok kısıtlı henüz iptidai şartlarda denemeler yapıyorum ama zamanla ekipmanlarımı da tamamlayacağım. Hatta almaya başladım bile desenli merdaneler , kurabiye harf baskıları falan.

     Kurabiyelerimde memnun kalmadığım tek nokta , tız gıda boyasını şeker hamuruna çok iyi yedirememem oldu . Renkler biraz dalgalı oldu. Ama en kısa zamanda jel gıda boyalarımı alıp onlar ile devam edicem çalışmalarıma.

    Kurabiyelerin tadınında görüntüsü kadar güzel olması gerekiyor kesinlikle , bunun için bu işi çok iyi yaptığını düşündüğüm Müge Hüner'in  tarçınlı kurabiye tarifini kullandım ve kesinlikle pişman olmadım. Tarçını çok sevmememe rağmen bu kurabiyelerden birkaç tane yedim. Ayrıca fırına koyduğunuz andan itibaren eve yayılan koku kesinlikle muhteşem. Sırf bu koku için bile bu kurabiyeler yapılır bence.



TARÇINLI KURABİYE için;

MALZEMELER:
  • 1 Adet Yumurta
  • 150 Gr. Tereyağ yada Margarin 
  • 1 Su Bardağı Un
  • 1 Çay Bardağı Mısır Nişastası
  • 1 Su Bardağı Pudra Şekeri
  • 1 Çay Kaşığı Karbonat
  • 1 Çay Kaşığı Tarçın
  • 1 Limon Kabuğu Rendesi 
YAPILIŞI:
  • Bütün malzemeleri karıştırarak yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Hamur çok cıvık görünecek bu aşamada nişasta oranını biraz arttırabilirsiniz ama un eklemeyin. Dolapta yarım saat dinlendirirseniz kendine geliyor.  Yinede çok sert bir kurabiye hamuru olmasını beklemeyin.
  • Hamura istediğiniz şekli verip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirin.
  • Fırından çıktıklarında dilerseniz bu şekilde servis edebilirsiniz. Çünkü gerçekten çok lezzetli bir kurabiye. Ama şeker hamuru ile süsülemek isterseniz en zevkli aşamaya geldiniz demektir.
  • Kurabiyeler biraz soğuduktan sonra isterseniz aynı kalıplarla isterseniz başka şekillerler , açtığınız şeker hamurunda şekiler keserek süsleyebilirsiniz.
 Bu kurabiyeler ile hem gözünüz hem mideniz bayram edecek :)

AFİYET OLSUN :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder