12 Nisan 2012 Perşembe

PEYNİRLİ MAYDONOZLU POĞAÇACIKLAR


Bu poğaçaları işyerime götürmek için yapmıştım. Çok pratik pişirme süresi dahil 45 dk da hazırlayabilirsiniz. Tarifi '' semaver1.blogspot.com'' da gördüm. Büyüklüklerini zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.Ben özellikle küçük yaptım ,  2 lokmalık oldular :) .

MALZEMELER:
  • 125 gr margarin
  • 1 çay bardağından biraz eksik zeytin yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 adet yumurta
  • 3 - 4 su bardağı un
  • tuz , beyaz peynir , kaşar peyniri , maydanoz , çörekotu
YAPILIŞI:
  • 1 yumurtanın sarısı ve çörekotu hariç (bunları üzerine kullanıyoruz) bütün malzemeleri karıştırıyoruz. Dilediğiniz şekli vererek fırın tepsisine dizebilirsiniz. 160 derece önceden ısıtılmış fırında 25- 30 dakika üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Ben yoğurduktan sonra 15 dk kadar hamuru dinlendirdim ,  buda bir dipnot :)
AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder