31 Mart 2012 Cumartesi

ŞAKŞUKA


Kızartmayı sevmeyen yoktur heralde, özellikle yazın bol domates soslu muhteşem şakşukaya en azından bizim ailede kimse hayır demez. Kahvaltıda, öğle yemeğinde, ekmek arasında , akşam yemeğinde , çay saatinde her türlü yenir. Eşimde şakşukayı çok seviyor, o çok istediği için daha yaz gelmeden yaptım bende.  Gördüğünüz bütün sebzeler bildiğimiz usül yağda kızarark yapıldı, fırın yada actifry kullanmadım. Yağı sonuna kadar kullanıp şakşukanın hakkını verdim gerçekten. Başka bir yemeğin yanında yemedik sadece bol bol şakşuka yedik, bu yemekten sonraki pişmanlık kısmını birazda olsa azaltıyor sanki ya da ben kendimi avutuyorum. :) Neyse artık tarife geçeyim uzatmadan.

MALZEMELER:
  • 4 adet orta boy patlıcan
  • 15-16 adet çarliston biber
  • 3 adet orta boy patates
  • 5-6 adet taze domates ya da domates suyu
  • 2-3 diş sarımsak
  • Bol miktarda ayçiçek yağı
YAPILIŞI:
  • Bütün sebzeleri küçük küçük doğruyoruz.
  • Sırasıyla patlıcan , biber ve patatesi kızartıyoruz.
  • Sebzeleri kızarttıktan sonra havlu kağıtlı bir tabağa alıp iyice yağlarını süzdürüp en son servis tabağına koydum. En altta patlıcan üstünde bibe ve en üstte patates.
  • Kızartma işlemi bitince biraz yağ ile ince kıyılmış sarımsak ve minik doğranmış domatesleri pişiriyoruz. Bu aşamada ben annemin yazdan hazırladığı domates suyunu kullandım.Yaklaşık 4 su bardağı damates sosu ile hazırladım. Sos ne kadar bol olursa o kadra lezzetli oluyor.
  • Domates sosunuz hazır olunca bunuda kızartmanı üzerine döküp afiyetle yiyebilirsiniz. 
  • Arzuya göre yoğurtla tüketebilirsiniz ki genelde biz yoğurtla yeriz.


AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder