27 Mart 2012 Salı

MİNİ BROWNİLER


 Mutfakta olmak, sürekli yeni yemekler yapıp, değişik tarifler denemek beni çok mutlu ediyor.Cumartesi sabahıda uyandığımdan beri evdeki malzemeler ile bişeyler yapmak aklımdaydı . İşlerimi bitirince bütün yemek kitaplarımı çıkardım ,  aradım taradım ve LEZZET dergisinin sihirli tatlar ekindeki bu mini brownileri yapmaya karar verdim. Çok pratik bir tarif.

MALZEMELER:
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 4 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 200 gr eritilmiş margarin
  • 1 su bardağı süt
  • 50 gr kakao
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket Dr. Oetker beyaz çikolatalı sos
  • Fındık içi
  • Damla çikolata
YAPILIŞI:
  • Şeker , yumurta , vanilya , kabartma tozu , margarin , süt ve kakaoyu çırpma kabına alıp mikserle çırpıyoruz.
  • Elenmiş unu karışıma ekleyip karıştırıyoruz.
  • Damla çikolatayı ekleyip. elde ettiğimiz homojen karışımı muffin kalıplarına yada kağıt kalıplara paylaştırıyoruz.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25 - 30 dakika pişiriyoruz.
  • Kekleri fırından çıkardıktan sonra zevkinize göre malzemeler ile süsleyip renklendirebilirsiniz. Tarifin orjinalinde çırpılmış krema ve frenk üzümü ile süslenmiş, ben evde olan DR. OETKER in beyaz çikolatalı sosu ile süsledim ve zerlerine rondo da çekilmiş fındık ekledim.

AFİYET OLSUN :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder