16 Mart 2012 Cuma

KABAK TABANLI PUDİNG PASTASI


 Evde kalan kabak tatlımı atmak istemediğim için kendimce uydurduğum kolay bir pasta yaptım. Benim kabağım az olduğu için pastamın tabanı ince oldu bu yüzden servis yapmak da zorlandım :)) 
   Pastanın lezzeti bizim evde beğenildi, özellikle yanıda PANDA nın damla sakızlı dondurması ile eşimin çok hoşuna gitti. 


MALZEMELER:
  • 500 gr balkabağı
  • 1 paket piyale kakaolu puding
  • 600 ml süt 
  • 2 yemek kaşığı toz şeker

YAPILIŞI:   
  • Kabakları 2 yemek kaşığı şeker ve üzerini geçecek kadar süt ile pişirin , ben evde kalan kabak tatlısını değerlendirmek içn yaptığımdan bu aşamada sadece kabakların ezilmesi kolay olsun diye biraz süt ile ısıttım.
  • Pişen kabakları el blenderı ile ezip püre haline getiriyoruz ve kelepçeli kek kalıbı kullanarak düz bir tabağın tabanına yayıyoruz.
  • Kabağı dolapta biraz soğumaya bırakıyoruz.
  • 1 paket pudingi üzerindeki tariften daha az süt ile pişiriyoruz (benim hazırladığım puding tarifinde 750 ml süt yazıyordu ben 600 ml kullandım ve daha katı bir puding elde ettim.)
  • puding pişince kabaklı tabanın üzerine yayıp tekrar dolaba koyarak kıvamına gelmesi için en az 2 saat bekletiyoruz.
AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder